אזור תוכן ראשידלג על אזור תוכן ראשי

הצצה למוקד העירוני החדש

 

הצצה למוקד העירוני החדש בשדרות

לאחר עבודת הכנה משמעותית וארוכה, מסתיים לו בימים אלה תהליך העברת המוקד העירוני של שדרות מהמבנה הישן במקלט ברחוב הרצל למבנה חדיש ומשוכלל ברחוב בר-לב. באגף לשירות לתושב, האמון על המוקד, מבטיחים כי הוא יהיה "מהמתקדמים ביותר בארץ". ראש העיר: "הוריתי להשקיע משאבים רבים בשיפוץ המוקד ושדרוגו על-מנת לתת את השירות הטוב ביותר לתושבים".

המוקד העירוני בשדרות (מוקד 106), אליו מגיעות פניותיהם של תושבי שדרות במגוון הנושאים, עובר שדרוג בימים אלה, הכולל גם מעבר למבנה חדש וחיבור למערכות חדשות.

כזכור, בתחילת שנת 2017, הכריז ראש העיר, אלון דוידי, על הקמתו של אגף חדש בעיריית שדרות – האגף לשירות לתושב. לניהול האגף מונתה הילה אלימלך, שהחלה בהקמתו המחודשת של המוקד העירוני. אלימלך שמה לנגד עיניה את המטרה העיקרית, אותה הגדיר ראש העיר – שיפור השירות הניתן לתושבים.

בהובלת מנכ"ל העירייה, טל טורן, ובשיתוף עם מנהלת האגף לשירות לתושב, אלימלך, יצאה העירייה למהלך של שדרוג המוקד העירוני והפיכתו למוקד הפועל 24 שעות ביום, 7 ימים בשבוע. בחודשים האחרונים גויסו נציגי ונציגות שירות למוקד העובדים במשמרות ביום ובלילה. לאחרונה פורסם מכרז לניהול המוקד ובחודש הבא צפוי להיכנס לתפקיד מנהל מוקד שניהל במשך שנים רבות ובהצלחה מוקד עירוני ברשות מקומית אחרת.

במסגרת השינוי, הוחלט גם על העברתו של המוקד למבנה חדיש ומשופץ ברחוב בר-לב, במבנה הישן של "אמדוקס". במקום הותקנו מערכות טכנולוגיות חדישות. אלימלך מגדירה את המוקד החדש – "הכי מתקדם בארץ מבחינה טכנולוגית".

לתכנון המוקד נבחר האדריכל, ערן עמית, המומחה בתכנון מוקדים עירוניים. המוקד מתאים לצרכים של התושבים הן ברמה האזרחית והן לצרכים הביטחוניים, לאור מצבה המיוחד של שדרות.

ברחבי העיר פרוסות מצלמות אבטחה ובקרוב יותקנו עוד כ-80 מצלמות באמצעות המשרד לביטחון פנים. "גם בגני השעשועים שהקמנו ברחבי העיר הותקנו מצלמות המחוברות למוקד, למען ביטחונם של ילדי העיר ומניעת ונדליזם", אומר המנכ"ל טורן.

המוקד יהיה מוקד אחוד, כך שיהיה שיתוף פעולה שוטף עם המשרד לביטחון פנים ומשרד הביטחון.

העירייה מתכוונת לשדרג משמעותית את המוקד במערכות טכנולוגיות מתקדמות ביותר. בין השאר, מותקנים בימים אלה חיישנים בבורות הביוב ברחבי העיר, שיאפשרו לעובדי אגף שפ"ע לדעת מתי מי הביוב עוברים את הסף שהוגדר. גם בפחים המוטמנים הותקנו חיישנים המאפשרים לדעת בכל זמן נתון את גובה האשפה בפח והאם נדרש לפנות אותה או לא. מערכות החיישנים מחוברת למוקד וכך המוקד יוכל להתריע בפני אגף שפ"ע על הבעיות.

בנוסף, הוכנסה מערכת חדשה למרכזיית המוקד, כך שבמידה ותושב התקשר ולא קיבל מענה בשל עומס פניות, המערכת חוזרת אליו אוטומטית ומחברת אליו את נציג השירות.

כפי שדיווחה העירייה לאחרונה, הושקה אפליקציה לעובדי אגף שפ"ע וכך כל הפניות מהמוקד מגיעות ישירות אליהם וכך הטיפול מהיר וטוב יותר. אפליקציה זו מתווספת לאפליקציה העירונית, המאפשרת לכל תושב ותושבת לדווח על מפגע, לצלם אותו ובאותו רגע תיפתח קריאה במוקד.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "כחלק משיפור השירות לתושב והקמת האגף לייעוד זה, אנו משקיעים רבות בהקמתו המחודשת של המוקד העירוני, כולל העברתו למבנה חדש, מינוי מנהל חדש למוקד והטמעת המערכות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. נמשיך לעשות את המרב והמיטב למען שירות איכותי וטוב לתושבינו".

 

 

עבור לתוכן העמוד