לומדים ירוק מציגים גבורה:
מופעי גבורה וחנוכיות ממוחזרות בבית הספר הרא"ה בשדרות
בית ספר הרא"ה המתחדש בשדרות יצא בפרויקט מיוחד במינו לחנוכה תשפ"ג – חנוכיות ממוחזרות ומופעי גבורה מרגשים. זה התחיל ברעיון שנרקם בין הרכזת החברתית לרכזת הפרויקטים. הרעיון הלך והתעצם, והתוצרים הסופיים היו מרנינים. משרד החינוך קבע כי הנושא החודשי הוא גבורה. מתוך מאגר של משפטי גבורה, כל מחנכת בחרה את המתאים והנכון לכיתתה. כך קושטה הכיתה לחג החנוכה סביב אותו משפט גבורה.
על כל כיתה הוטל להכין חנוכייה מחומרים ממוחזרים. המורות והתלמידים לא התעצלו, אספו בקבוקי אקטימל, קרטונים של חלב, קרטוני ביצים ועוד, גזרו, קשטו, צבעו, הדביקו וחלקם אף הלחימו. התוצאות לא אחרו להגיע. השקעה, יצירתיות, שימוש באביזרים ומקוריות בלטו בכל חנוכייה.
וכך במהלך יום ראשון, ערב חג החנוכה, לבש בית ספר הרא"ה חג, כאשר בחצר בית הספר הוקמה תערוכה של חנוכיות ממוחזרות. ברחבת הכניסה הושמעו שירי חנוכה וכל כיתה בתורה, הציגה מופע אומנותי בנושא גבורה. חלקם בחרו בהצגה, חלקם במחול, חלקם בשירה – אירוע מופתי לחג החנוכה.
על הצלחת פרויקט זה עמלו לא מעט אנשים ובבית הספר ביקשו להודות למנהל בית הספר, אריק אזולאי, "שתמיד נותן לחלום ובגדול", וכמובן דאג לתקצב זאת בהתאם, לרינה חורי, רכזת חברתית ולעינבל יפרח, רכזת פרויקטים על הובלת הפרויקט, לצוות המחנכות שעמלו, טרחו והפגינו יצירתיות שופעת ביחד עם תלמידיהם. לשופטות, רוית נזר, סגנית מנהל, תהילה סלומון, יועצת בית הספר, ולבנות השירות היקרות בר והדס והכי חשוב לתלמידים שלנו! אנו גאים בהם.
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "חג החנוכה, חג האורות, הביא לבית ספר הרא"ה השראה לפעילות יוצאת דופן, היה מאוד מרגש לראות את הפעילות והיצירה של החנוכיות הממוחזרות ואת שלל מופעי השירה והריקוד וההצגות שכל כיתה הביאה לקדמת הבמה. יישר כוח לאריק המנהל ולכל הצוות המסור ובמיוחד לתלמידים הנפלאים והיקרים שלנו".
מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי: "חנוכה הוא חג של אור ושל כיף, אין אדם שלא התרגש מהפעילות המיוחדת בבית הספר הראה, שבו ציינו את הניסים ואת הנפלאות במיצגים, הצגות, שיריה וריקודים. יישר כוח גדול לאריק המנהל המסור ולצוות המורות שעמלו מסביב לשעון כדי להוציא לפועל את הפעילות המיוחדת".
מנהל בית הספר, אריק אזולאי: "פרויקט כזה, התלמידים לא ישכחו. הוא יהיה נצור בזיכרונם. לצד החינוך הפורמלי, נוכח החינוך הבלתי פורמלי ולנו יש חזון בית ספרי להטמיע אותם זה בחיקו של זה. אני התרגשתי עד דמעות לראות את התוצרים הסופים הן בחנוכיות, הן בקישוט הכיתה ויותר מכל בהצגות, בריקודים, בדקלומים ובשירה".